Waar moet je op letten bij een nieuwe website

Redirects

Na het ontwikkelen van een nieuwe website komt de oude website te vervallen. Google kent alleen nog wel de oude linkjes naar de oude website. Je wil dus eigenlijk dat die oude linkjes allemaal doorverwijzen naar de goeie pagina’s op de nieuwe website. Met de livegang maken wij indien nodig een redirect lijst om dus alle doorverwijzingen in kaart te brengen, zo voorkomen wij dat bezoekers op een 404 pagina terecht komen.

nick-morrison-FHnnjk1Yj7Y-unsplash

Content

Het is belangrijk dat je goeie content op je nieuwe website hebt staan. Zo kan het zijn dat het niet handig is om de oude content over te brengen naar je nieuwe website. Goede teksten is van cruciaal belang om meer op te vallen in Google. Google “leest” je teksten en haalt daar bepaalde steek woorden uit waar jij vervolgens weer op gevonden zou kunnen worden (seo teksten). Een SEO tekst schrijven is allang niet meer het verwerken van zoveel mogelijk zoekwoorden op je website. Het gaat vooral om kwaliteit, om het beantwoorden van de vraag van je bezoeker, in heldere, prettige taal.

Call to actions

Je hebt een nieuwe website laten ontwikkelen om meerdere redenen. Het kan zijn dat je meer omzet wilt halen met je bedrijf en dat je daarom een nieuwe website hebt laten ontwikkelen. Het is daarom ook belangrijk om goede call to actions te hebben op je website.
Een call to action (cta) is een methode om een actie uit te lokken bij de bezoeker. Via een call to action promoot je bijvoorbeeld 1 van je producten. Zie het eigenlijk als een actie bord in de supermarkt. 

"Na het ontwikkelen van onze nieuwe website vorig jaar, zijn onze vertoningen in Google verdubbeld"

Neem contact op

Wil je graag meer informatie over onze websites of ben je nieuwsgierig wat een website voor jou kan doen? Wij zoeken graag samen met jou een oplossing voor jouw business.